"Strefa interesów" to film, który mocno kontrastuje zimną codzienność życia rodziny komendanta obozu koncentracyjnego z przerażającą rzeczywistością zagłady, jaka ma miejsce tuż obok. Reżyser Jonathan Glazer stawia widzów przed trudnym zadaniem przyglądania się rodzinie Rudolf Hössa (w tej roli Christian Friedel) i jego żony Hedwig (Sandra Hüller), którzy starają się wieść pozornie normalne życie w bezpośrednim sąsiedztwie obozu Auschwitz-Birkenau. Jest to opowieść, która stara się zmierzyć z trudnym tematem przez pokazanie dystansu, jaki oprawcy potrafili zachować od swoich potwornych czynów. Familijne i zdyscyplinowane życie tej nazistowskiej rodziny przeplata się z szokującymi faktami, dając nam szerszy obraz ludzkiej natury. Sceny życia Hössów są ukazane niemal dokumentalnie, co potęguje poczucie realizmu i podkreśla ich obojętność na cierpienie dziejące się za murami. Zadziwia spokojna monotonia rozmów o przyziemnych sprawach, takich jak rośliny w ogrodzie czy wakacyjne plany, które toczą się niemal beztrosko, mimo że tuż za nimi odbywa się koszmar ludobójstwa. Film bardzo mocno opiera się na chłodnych i szerokich kadrach, które dodają grozy całej narracji – codzienność komendanta i jego rodziny ujawnia się bez emocjonalnej narracji, co może u widzów wywołać bardzo różnorodne odczucia. Jest to zarówno siła, jak i słabość filmu; dla niektórych widzów może wydać się on monotonny czy wręcz nużący, jak zauważają niektórzy komentujący. Inni z kolei doceniają ten surowy sposób przedstawienia historii, który zmusza do samodzielnej refleksji nad ludzką naturą i moralnością. Wizja przedstawiona przez Glazera nie jest dla wszystkich – niektórzy oczekują bardziej dynamicznej akcji i pogłębionych dialogów. Jednak dla tych, którzy potrafią docenić tę surowość i czytać między wierszami, "Strefa interesów" jest wyjątkowym doświadczeniem, ukazującym inną perspektywę na temat Holocaustu. Film budzi refleksję nad złożoną naturą człowieka, jego zdolnością do oddzielenia się od rzeczywistości i przyzwyczajenia do zła jako części codzienności.